Moto Skiveez Adventure

De fleste av oss har vel opplevd hvordan det er å få den berømte tresmaken i ræven. Enten den kommer allerede etter noen få mil, eller på slutten av en lang dag i salen, så smaker den like vondt uansett. Heldigvis finnes det flere alternativer som gjør at man kan øke antall km før man begynner å kjenne tresmaken. 

Alternativer

Et alternativ er å gjøre noe med selve salen. Man kan enten bytte til en comfort-sal, eller få en salmaker til å polstre om salen. Dette er nok det beste alternativet, men også det mest kostbare.

Et annet alternativ er en pute som man stropper fast til salen. Her finnes det flere alternativer, men jeg har bare prøvd AirHawk. For rundt 1000-lappen får man en AirHawk-pute. Jeg kan skrive under på at dette forlenger dagsetappene betraktelig.

Nå er det kommet et nytt alternativ tilpasset oss motorsyklister, nemlig Moto-Skiveez. Moto-Skiveez kan sammenlignes med en sykkelshorts, men paddingen i den er tilpasset motorsykkel istedenfor sykkel. Denne kan bestilles fra motoskiveez.com. Den kommer 4 varianter, hvor man velger type ut i fra hvilken sykkel man kjører. De koster $59,95, pluss $25 i frakt til Norge. Dette utgjør med dagens kurs ca 730 kr. I tillegg kommer det mva og postens gebyr for tollbehandling, som i mitt tilfelle utgjorde 320 kr. Det vil si at totalprisen kom på 1050 kr.

Hvorfor gå for Moto-Skiveez?

Moto-Skiveez Adventure

Moto-Skiveez Adventure

Jeg har jo en AirHawk som jeg kan bruke på lengre turer, så hvorfor valgte jeg likevel å gå til innkjøp av denne motorsykkelshortsen? Selv om AirHawk forlenger dagsetappene, så er det likevel noen ulemper med den. Ved aktiv kjøring blir det vanskeligere å bevege seg skikkelig på sykkelen, og jeg liker å kjøre aktivt også på lengre etapper. Jeg har en teori om at Moto-Skiveez’en ikke vil hemme kjøringen på samme måte, da den sitter tight på kroppen, og ikke løst på sykkelen.

En annen fordel er at den ikke blir våt når det regner, noe det hender titt og ofte at det gjør i Norge. Dette forutsetter jo selvfølgelig at man har skikkelig kjøreutstyr, ellers vil jo den bli våt på samme måte som andre klær man har under kjøreutstyret. En AirHawk pute blir våt uansett dersom det regner, og jeg har derfor stoppet og tatt av AirHawk’en dersom jeg har møtt på regn.

Jeg leste første gang om Moto-Skiveez på Inge Pettersen sin hjemmeside. Etter å ha blitt oppmerksom på denne, så har jeg lest opp og ned på nettet om brukererfaringer, og det ser ut som de fleste er storfornøyd. Nå gjenstår det bare å se om jeg også blir fornøyd, da jeg ikke har fått testet den på tur enda.

Førsteinntrykk:

2016-02-12 11.44.34Jeg har som sagt ikke fått testet den på tur enda, men jeg har fått prøvd den på og kjent på materialene den er laget av. Førsteinntrykket er at det virker som det er brukt gode materialer i den. Det er partier i mesh-stoff (perforert), og partier uten mesh.

Paddingen i Moto-Skiveez Adventure

Paddingen i Moto-Skiveez Adventure

Paddingen er plassert strategisk i forhold til typen sykkel jeg kjører (adventure), med padding i baken, og ned på innsiden av lårene. Som dere ser på bildet til venstre, så er også paddingen perforert for å puste skikkelig.

Hva sier produsenten om produktet?

Istedenfor at jeg skal forklare hvordan dette skal virke, så er det kanskje like greit at dere ser hva produsenten sier om produktet. Ta med i betraktningen at dette er en reklamefilm som er laget av produsenten:

Følg med for utfyllende rapport om Moto-Skiveez.

Som nevnt, så har jeg enda ikke fått testet produktet. Jeg kommer derfor tilbake med en utfyllende rapport seinere i 2016-sesongen, så her er det bare å følge med.

Legg gjerne igjen en kommentar under artikkelen, så skal jeg svare etter beste evne. ?

Kommentarer

Kommentarer